Geos

GEOS

Komponenterna på bilden är inte de samma som säljs i webshopen

Geos

Geos är en högpresterande, stel, ultralätt racing landsvägscykel som skapades för att dominera konkurrenter under kuperade stadier och turer. Allt om Geos designen är fokuserad på att extrahera maximal prestanda och samtidigt uppnå sub 1000g ramvikt.

Nyckelfunktioner

*Monocoque enriktat (UD) kolfiberkomposit

*Asymmetrisk avsmalnande huvud 1 1/8"topp1,5"botten

*Fullängds kol BB30 skal och vevlager

*Kolfiber gaffelrörsvinkelkontakt headset tävlingar

*Genom huvudet röret kabeldragning

*Intern bakbroms kabeldragning kol dropouts

*sluttande geometri

*920-1100g

Användningen av fullkolfiber BB30 skal och en asymmetrisk 1,5" gaffelrör som drar nytta av kolfiberlagerbanor tjänar till att reducera ramens vikt och öka dess styvhet vid de mekaniska kontaktpunkterna. Till skillnad från konventionella ultralätta ramar som använder mycket tunna sadelrör och överdimentionerade vevhus, så har Velocite-Geos fördelen med en sluttande geometri och en kompakt baktriangeln för att leverera överlägsen styvhet. Velocite-Geos har upp till 60 mm bred "down tube" och 45mm höga kedjestag, och använder stel och lätt Velocite-Bora S helkolfibergaffel.

Fördelarna med ramstyvhet förbättrar körningens effektivitet, bättre kontroll när du cyklar med hög hastighet, bättre svar under tävlan, och större njutning - det känns som om cykeln arbetar med dig, inte mot dig.

Förarkomfort riktar sig också genom den komplexa multi modul kolfiber upplägget som dämpar vägvibrationer. Dessutom, på grund av den lutande geometri, den avancerade TLCS31 sadelstolpen som mest exponerat bidrar till den stora gupp och vibrationsdämpande prestandaramuppsättningen.

Våra ramar draR nytta av eTT avsmalnande "head tube" med en 1,5 tum i bottenlagret och en 1/8 tum i övre lagret. Detta är den optimala konfigurationen för att uppnå bästa torsionsstyvhet vid en låg vikt. Det överdimensionerade styrhuvudet tillåter att en större diameter i "down tube" kan användas, medan gaffeln också gagnas från den större gaffelkronan som fördelar spänningarna över ett större område.

Alla Velocite-ramar leder sin produktklass när det gäller vridstyvhet uppmätt vid "head tube" och vevlagret (även känd som trampstyvhet).

Hög vridstyvhet ökar effektiviteten och hanteringen i egenskap av cykeln utan negativt påverka komforten.

Speciellt den exceptionellt höga trampstyvheten resulterar i omedelbar respons på alla dina tramp, och omedelbar acceleration.

Hög packningsteknik (HCT) är en kolfiberkomposit tillverkningsmetod som gör det möjligt för oss att uppnå jämn, rynk och skräpfria inre ytor, liksom perfekt ytkvalitet som inte är vågig eller ojämn tjocklek. Fördelarna är inte bara kosmetiska. HCT kompositer har mindre håligheter och därmed högre interlaminär styrka som ökar ramhållfasthet och styvhet.

Prioriterar vi användningen av enriktad kolfiber där så är möjligt för att uppnå högsta styrka och styvhet för en given vikt. Likaså monocoqueprocessen där det inte finns några fysiska fogar alls under större delen av ramen gör att vi kan utnyttja optimala kontinuerliga fiberlayups för att uppnå vår enastående prestanda.

OM ELITCYKEL SVERIGE

 

Elitcykel Svergie AB,

med organisationsnummer: 559054-9548,

är ett litet nystartat företag i Roslagen mellan Stockholm och Uppsala, som drivs enskilt endast av ett cykelintresse.

Vi har inriktat oss på att importera märket Velocite som tillhör ett av de kvalitativt starkaste ramarna i cykelvärlden.

Till Velocite så har vi valt Campagnolo chorus som växelgrupp som standard.

Webshoppen kommer att uppdateras kontinuerligt med nya produkter.

Önskas ngt som inte ännu finns med i vårt sortiment så kan en förfrågan skickas till oss så tar vi hem det efter önskemål.

 

Företaget innehar F-skatt och är momsregistrerade

KONTAKTUPPGIFTER

 

Elitcykel Sverige

Norrtäljevägen 34

764 30 Väddö

Sweden

 

Mail adminsitration:

anna@elitcykelsverige.se

0736-96 86 95

Mail försäljning

michael@elitcykelsverige.se

0707-96 26 66